Digital signage is hetzelfde als narrowcasting. Door middel van schermcommunicatie kun je de aandacht trekken van klanten of potentiële klanten. Daarnaast kan het intern worden ingezet. Het is een krachtig communicatiemiddel waarmee je op een eigentijdse manier je commerciële of informatieve boodschap over kunt brengen op klanten of medewerkers. Het heeft oneindig veel mogelijkheden. Je kunt de boodschap namelijk vormgeven zoals je dat zelf wilt. Het beste is om je tekst te ondersteunen met visuele aspecten. Wil je echt voor een optimale beleving gaan, dan kun je er zelf muziek of geluiden onder zetten. Digital signage wordt steeds populairder en steeds meer bedrijven gaan overstag. Ook winkeliers, banken en restaurants gebruiken dit communicatiemiddel. Het maakt een winkel aantrekkelijker voor het winkelende publiek. Bij de bank kunnen ze mensen van informatie voorzien door middel van de schermen. Het zorgt voor sfeer, beleving en het genereert meer klanten en winst. Veel bedrijven bieden deze dienst aan. Ze stellen jou als ondernemer in staat om je te onderscheiden. Zo is het bedrijf Qyn erg betrouwbaar als het aankomt op het plaatsen en monitoren van digital signage.
Waarom digital signage?
Wil jij dat jouw boodschap opvalt. Dat je de winkelende consument, de wachtende patiënt of je gedreven medewerkers aanspreekt? Dan is narrowcasting zeker een goede oplossing. Hieronder zetten we een aantal voordelen van deze dienst op een rijtje.
- Het geeft je de mogelijkheid om verschillende boodschappen te communiceren via hetzelfde scherm.
- Je houdt de informatie actueel. Je kunt te allen tijde de informatie bijwerken.
- De interactie met publiek is mogelijk. Je kunt er meerdere platforms aan koppelen, zoals een website bijvoorbeeld.
- De bewegende beelden trekken sneller de aandacht, zeker als er ook geluid bij zit.
- Beeldkwaliteit is scherp en de schermen kennen een lange levensduur.
- Kunnen 24/7 aan staan.
- Mogelijk om social media eraan te koppelen.
- Beheer op afstand is mogelijk.
- Dynamische en verrassende content.
- Creëren naamsbekendheid en herkenbaarheid.
Toepassingen van narrowcasting
Digital signage of narrowcasting kan in veel bedrijven worden toegepast. Je kunt de schermen in de kantine van je bedrijf hangen. Zo kun je op een aantrekkelijke en eenvoudige manier je medewerkers op de hoogte stellen van het reilen en zeilen binnen het bedrijf. Zorg dat je weet wanneer iedereen jarig is, zodat je hem of haar ook in het zonnetje kunt zetten. Verder kun je op het scherm belangrijke data voor het bedrijf laten zien. Wanneer het personeelsuitje is en of er nog belangrijke mededelingen zijn waar iedereen rekening mee moet houden. Verder kun je het weer laten zien en een koppeling maken met verschillende social media. Ook in de wachtkamer van de dokter of tandarts komt het scherm erg goed tot zijn recht. Je kunt wachtende patiënten op de hoogte houden van actuele zaken. Hoe voorkom je een gaatje in je tanden? Hoe kun je het beste poetsen? Hoe herken je een tekenbeet? Allemaal dingen die je kunt overbrengen via het scherm. Tot slot is het ook erg geschikt voor het winkelende personeel. Laat de laatste catwalk show zien van jullie collectie en show alle acties die gaande zijn op het scherm. Dat in combinatie met muziek zorgt dat je winkel aantrekkelijker wordt voor het winkelende publiek.