Home » Educatie en werk » Voordelen van hosted telefonie

Voordelen van hosted telefonie

Hosted telefonie wordt ook wel telefonie uit de cloud genoemd. Kies je voor deze vorm van telefonie voor jouw bedrijf, dan maak je voortaan gebruik van de Voice-over-IP of VoIP technologie om te bellen. Dit betekent dat je met één standaard netwerkverbinding belt, die ook voor diverse data toepassingen ingezet kan worden. Ongeveer 50 procent van de grote en middelgrote bedrijven in ons land is al overgestapt op hosted telefonie en dit is niet zo raar. Kies je voor deze vorm van telefonie, dan profiteer je namelijk van diverse voordelen. Welke voordelen dit zijn, lees je in dit artikel.

Voordeel 1: de kosten zijn lager

Het eerste voordeel van bellen via de cloud, is dat deze vorm van telefonie aanzienlijk goedkoper is dan het plegen van telefoontjes via de traditionele telefooncentrale. De gemiddelde kostenbesparing waar je van profiteert als je voor deze vorm van telefonie kiest, is een besparing van 20 tot 50 procent. En omdat ieder bedrijf wel geld wil besparen, is dit voordeel zeker interessant te noemen.

Voordeel 2: je bent beter bereikbaar

Bedrijven die gebruik maken van de cloud om te bellen, zijn beter bereikbaar dan bedrijven die bellen door middel van de traditionele telefooncentrale. Dit komt omdat telefoonnummers niet meer locatie-afhankelijk zijn, maar overal gebruikt kunnen worden. Zijn er calamiteiten op kantoor, zoals een brand, dan draait de telefooncentrale ongestoord door.

Voordeel 3: je kunt overal bellen

De telefooncentrale van hosted telefonie staat niet op een vaste plek, maar behoort toe aan de gebruiker ongeacht wat zijn of haar locatie op het moment van bellen is. Dit betekent niet alleen dat je overal kunt bellen, maar ook dat er slechts 1 telefooncentrale nodig is voor meerdere locaties per bedrijf. Heb je meerdere bedrijfspanden, dan hoef je dus slechts 1 telefooncentrale in te richten voor alle locaties van het bedrijf. En wil je bellen vanuit huis, alsof je op kantoor bent? Dan is dit gewoon mogelijk als je gebruik maakt van de cloud.

Voordeel 4: smartphones kunnen gekoppeld worden

Het laatste voordeel van zakelijk bellen via de cloud, is dat smartphones ook aan de centrale gekoppeld kunnen worden. Bij een traditionele centrale heeft ieder nummer dat aangesloten wordt een vaste lijn nodig, maar bij deze vorm van telefoneren is dit niet het geval. Dit betekent dat smartphones ook verbonden kunnen worden, waardoor het verbinden van verschillende zakelijke nummers en het doorschakelen naar deze nummers nog gemakkelijker wordt.

 

wireless-98430_640

Rate this post

Plaats een reactie