Home » Eten en Drinken » Share it met een social wall

Share it met een social wall

Social Wall is een opkomend platform die online en offline bij elkaar brengt. Het geeft jou de mogelijkheid om offline te zien wat er online over jouw bedrijf wordt gezegd. De social media berichten van jouw bedrijf publiceer je op een scherm en op die manier maak je indruk op het offline publiek. Een veel gebruikte tool voor het social wall is SocialWally. Deze zullen we hieronder dan ook gaan uitlichten.

 

Wat houdt de SocialWally precies in?

Het is een opkomende tool die alle social media kanalen bij elkaar brengt. Het deelt timelines, laat jouw bedrijfsvideo zien en maakt slideshows. Het combineert met al het gemak Facebook, Twitter, Instagram en Prezi. Het is een unieke manier om jouw bedrijf te presenteren aan het offline publiek. Je geeft het weer op grote beeldschermen en richt je wall geheel naar eigen wens in. Stel je logo in en implementeer jouw bedrijfskleuren en het wordt direct duidelijk dat het om jouw bedrijf gaat.

 

Waar gebruik je SocialWally voor?

SocialWally zie je steeds vaker terug komen op evenementen. Het is namelijk een snelle en makkelijke manier om interactie te krijgen met de bezoekers. Een social wall is een vorm van narrowcasting. Alleen kun je dan ook sociale media toevoegen. Je kunt ze bekend maken met jouw bedrijf, bezoekersvragen beantwoorden en direct inspelen op klachten of behoeften. Bezoekers zien direct hun vraag en het antwoord. Dat is wat we noemen interactie!

De schermen zijn daarnaast ook handig voor intern gebruik. Door de online activiteiten te delen binnen jouw bedrijf, betrek je jouw werknemers, bezoekers en klanten er meer bij. Deze worden automatisch meer fan en zien het nut van social media meer in. Voornamelijk grote bedrijven hebben soms moeite om verschillende afdelingen met elkaar te verbinden. SocialWally is dan de uitkomst. Het zorgt voor een eenheidsgevoel. Zo deelt koeriersdienst UPS foto’ s, hashtags en berichten op een social wall en laat zien op welke plekken zij allemaal komen. Bezoekers en medewerkers zien dit direct en zien door de foto’s en berichten ook hoe blij mensen zijn om het pakketje in ontvangst te nemen. De verschillende afdelingen worden zo meer één. Ook binnen kleinere bedrijven is een social wall ideaal. Hang deze bij de receptie, in de wachtkamer of in je winkel. Je verkleint direct het gat tussen offline en online.

 

Andere tools voor een social wall

Naast SocialWally heb je ook nog andere tools voor een social wall. Zo heb je Eventstagr.am. Zoals de naam al doet vermoeden is dit voornamelijk een tool die Instagram foto’s laat zien. Je hebt hier dus minder mogelijkheden en je kunt niet diverse social media door elkaar laten zien. Het is echter wel een goede tool voor op evenementen en voor bedrijven met kleinere budgetten. Er is namelijk ook een gratis versie, maar deze is erg beperkt. Je ziet het logo van Eventstagr.am dan staan en je social wall is maar zes uur live.

 

Zoomph is een andere tool. Deze tool combineert Twitter, Facebook en Instagram. De vormgeving is echter wel beperkt. Bij Zoomph haal je gegevens op op basis van zoekwoorden en hashtags. Je hebt de keuze om de content automatisch te plaatsen, maar je kunt er zelf ook nog wat controle op uit oefenen en zelf bepalen of je iets laat zien of niet. Een handig platform, maar ook hier zitten een aantal slordigheidjes in, zoals het logo dat half verdwijnt achter de foto’s als je deze vergroot.

SocialWally wereldwijd succes

De tool SocialWally is al een wereldwijd succes. Het wordt gebruik door bedrijven als:

  • UPS
  • New Tailor
  • Vodafone
  • Sony
  • Logicalis
  • Caterpillar
  • Four Seasons
  • Ebay

Plaats een reactie