Home » Italiaanse t-shirts » Schermcommunicatie in kledingwinkels

Schermcommunicatie in kledingwinkels

Je winkel interessant maken voor klanten wordt steeds lastiger. Door een overschot van winkels en doordat mensen niet meer zoveel geld uitgeven aan kleding, is het steeds moeilijker om klanten te trekken en over te laten gaan tot aankoop. Je moet dus komen met iets opvallends en unieks. Een beleving. Daarom maken steeds meer kledingwinkels gebruik van schermcommunicatie. Ze communiceren met de klant via digitale beeldschermen.

De kracht van schermcommunicatie
Als je aan het winkelen bent in een warenhuis en je ziet bij een bepaald merk verlichte beeldschermen hangen met hierop een modeshow van dat merk, word je al snel naar deze schermen toegetrokken. Het valt op en het is innovatief. Mensen worden erdoor aangetrokken, wat meer impulsieve aankopen oplevert. Het doel van de schermen is het overbrengen van een boodschap waardoor je mensen beïnvloedt. Zorg er wel voor dat de boodschap overkomt, als de boodschap niet overkomt kan het averechts werken. Denk qua boodschap bijvoorbeeld aan aanbiedingen of aan het showen van de nieuwste collectie. Het handige van digitale schermcommunicatie is dat de boodschap elk moment kan worden veranderd. In winkeletalages wordt digitale schermcommunicatie ook vaak gebruikt om mensen naar binnen te trekken. Er komen steeds meer nieuwe kledingwinkels die gebruik maken van digitale beeldschermcommunicatie in de winkel en in de etalage.

Andere manieren om klanten te trekken
Schermcommunicatie via een digitaal beeldscherm is dus een goede en originele manier om klanten je winkel in te trekken. Maar er zijn uiteraard nog meer manieren om klanten te trekken. Zo is een juiste winkelindeling heel belangrijk. Zodra je winkel niet goed is ingedeeld en het voor klanten onoverzichtelijk wordt, zijn ze snel weer weg. Ook is verlichting enorm belangrijk voor het trekken en behouden van klanten in je winkel. Een juiste verlichting die niet hinderlijk is, zorgt voor een goede sfeer en uitstraling en voor het goed uit laten komen en accentueren van de producten. Hierdoor zijn mensen sneller geneigd om kleding te passen en te kopen. Dit geldt ook voor verlichting in pashokjes. Hoe voordeliger de verlichting voor je uiterlijk is, hoe zelfverzekerder je je voelt. Als je je zelfverzekerd voelt, ben je sneller geneigd om de kleding die je past te kopen.

Schermcommunicatie in andere branches
Digitale schermcommunicatie wordt niet alleen gebruikt in de retail. Ook in de andere branches, zoals de zorg en de evenementensector, wordt er dankbaar gebruik van gemaakt. In de zorg wordt schermcommunicatie bijvoorbeeld ingezet bij het aangeven van de wachttijden op poliklinieken. Dit zorgt ervoor dat de patiënt continu op de hoogte wordt gehouden van de actuele wachttijden, wat no-shows van patiënten die weggaan omdat het te lang duurt voorkomt. Ook worden de digitale schermen gebruikt voor het geven van informatie over het weer, files, behandelend artsen enzovoorts. In de evenementensector worden ook veel digitale beeldschermen ingezet. Denk aan concerten waarbij de artiest beter te zien is op een groot scherm. Dit is erg fijn als je wat verder achteraan staat.

Rate this post

Plaats een reactie