Heb je je nooit eens afgevraagd waarom kledingfabrikanten eigenlijk nodig zijn als onderdeel van uw bedrijf? Mensen die een uniform dragen vallen vaak op. Enkele voorbeelden zijn het leger, de politie en de hulpdiensten. Deze uniformen creëren een bepaalde identiteit die uniek is voor die specifieke dienst. Is dit ook zo op zakelijk gebied? Waarom zie je bedrijfskleding steeds vaker is kleine, middelgrote en ook grote bedrijven?
Tegenwoordig dragen mensen bedrijfskleding om aan het publiek te tonen welk bedrijf ze vertegenwoordigen, waardoor medewerkers zich onderscheiden van de massa. Ze zijn gemakkelijk te onderscheiden en het publiek raakt zo snel vertrouwd met het merk en de diensten die dat bedrijf aanbiedt.
Hoe onderscheidt men zich?
Hoe onderscheiden deze werknemers zich dan? Dit gebeurt vooral door de aanwezigheid van een logo op de kleding en de huiskleuren van het bedrijf. Maar hoe wordt dit logo dan gemaakt? Dit gebeurt namelijk niet zomaar.
Bij grote aantallen wordt dit gedaan met de techniek van het zeefdrukken. Dit is een erg lastige (en meest gebruikte) methode, waardoor het dus alleen geschikt is voor grote aantallen. Dit komt doordat er voor de verschillende kleuren aparte zeeframen gemaakt moeten worden. Dit kost veel tijd, maar de rest van het proces daarentegen weer niet. Het inkt wordt simpelweg op het gaas gedrukt. Deze methode kan alleen uitgevoerd worden voor professionele bedrijven. Heeft u interesse in zeefdruk? Dan kunt u vrijblijvend contact opnemen met Merchandising Concepts.nl, of vraag een offerte aan.
Waarom bedrijfskleding dragen?
- Werkeisen: Als je in bijvoorbeeld een supermarkt werkt, dan moeten de werknemers van de klanten worden onderscheiden. Dit kan met bedrijfskleding. Door de kleding straal je een gevoel van kennis en vertrouwen uit, waardoor je respect creëert.
- Groei: Door het dragen van bedrijfskleding raken medewerkers meer betrokken bij elkaar en bij het bedrijf. Het dragen van bedrijfskleding zal een gevoel van trots creëren, waardoor werknemers zich sneller zullen houden aan de normen en waarden van een bedrijf. Hierdoor worden de werknemers loyaal.
- Verbondenheid: Als iedereen dezelfde bedrijfskleding draagt, deelt iedereen een gevoel van gemeenschappelijkheid en verbondenheid met het bedrijf.
- Gelijkheid: Iedereen binnen de organisatie wordt naar hetzelfde niveau getild. Dit heeft meestal een positieve uitwerking als het gaat om samenwerking.