Terwijl de online wereld in beweging blijft en snel groeit op het gebied van aantal gebruikers en verschillende platformen zou je de offline mogelijkheden haast vergeten. Met online adverteren, via bijvoorbeeld Google Adwords of Facebook advertising heb je veel mogelijkheden om een doelgroep te segmenteren, maar kun je toch met hoge kosten komen te zitten. Dit terwijl je vaak niet weet wat je aan opbrengsten kunt verwachten. Ook met online advertising kun je een grote doelgroep bereiken. Een doelgroep die ook te segmenteren valt zodat je meer kans op brand awareness en conversie hebt.
Offline mogelijkheden
Ook offline heb je tal van mogelijkheden om te adverteren. Je hebt de mogelijkheid om te adverteren in de traditionele kranten bijvoorbeeld. In de krant is het echter wel belangrijk om een grote advertentie te plaatsen om goed op te vallen. Het liefst moet de advertentie ook in kleur gemaakt worden om zo effectief mogelijk te zijn. Dit is wel kostbaar. Ook kun je adverteren in tijdschriften. Het voordeel hiervan is dat tijdschriften over het algemeen een bepaalde doelgroep bereiken. Zo kun je dus gericht adverteren. Je moet echter wel advertentieruimte delen met meerdere adverteerders. Dus ook hier is het belangrijk om op te vallen met je advertentie.
Andere advertentiemodellen zijn bijvoorbeeld het adverteren op bussen of op reclamespiegels. Busreclame is een goede manier om de aandacht te trekken. De advertentie is op groot formaat op de bussen afgebeeld. Adverteren op reclamespiegels die doorgaans in toiletruimtes hangen is ook een effectieve manier van adverteren. Doordat de spiegels op verschillende (top)locaties kunnen hangen is het mogelijk om de doelgroep juist te segmenteren. Omdat de locaties drukbezocht zijn is het mogelijk om een groot aantal mensen te bereiken. Advertenties zijn continue in beeld en de ruimte wordt niet gedeeld met andere advertenties dus je valt gegarandeerd op. Ook de kosten liggen over het algemeen niet zo hoog.
Al met al is het nog steeds mogelijk om met offline middelen de juiste doelgroep te bereiken. Het is dus aan te raden om dit mee te nemen als er over de marketing wordt nagedacht.