Het is iedereen opgevallen, Google heeft een nieuwe huisstijl. Maar wat beweegt een groot gezet bedrijf als Google om hun huisstijl te veranderen, en hiermee een deel van hun merk bekendheid. Wij hebben de meest opvallende punten voor je op een rijtje gezet.
1. Google wilt voor alle apps een goed en duidelijk merk. Het oude logo was niet voldoende toepasbaar op alle Google Apps. Het nieuwe logo kan je beter animeren en zo toepassen voor verschillende apps.
2. Het nieuwe logo is veel kleiner dan het oude. Dit lijkt een miniem verschil maar er wordt zo toch al gauw 1000% bespaart aan ruimte op een logo. Dit is voor een bedrijf wat miljoenen klanten tegelijk online heeft zeker de moeite. Het is erg interessant om te zien hoe Google dit gedaan heeft. Zij zijn bij het ontwerpen van hun logo uitgegaan van een zo klein mogelijk design. Het logo bevat zoveel mogelijk rechte lijnen en perfecte cirkels. Wat voor een significante ruimtebesparing zorgt.
3. De heineken E. Deze E is wereldberoemd. Waarom? Omdat dit de E is die door Heineken ontworpen is. Het is de zogenaamde lachende E. Heineken reageerde ludiek op de diefstal van hun “E”. Zij maakte hun logo in Google stijl na: het resultaat is hieronder te zien.
Toch wel even een keiharde comeback van onze Nederlandse bierbrouwer (voor zover we het nog Nederlands mogen noemen).
Maar gaat deze nieuwe huisstijl nu iets veranderen aan de mensen die met Google werken? Als het op SEO aankomt verandert er voorlopig niets. De tactieken die voorheen werken, werken nu nog steeds, echter is kwalitatief hoge content nog steeds de koning.
– Baas en Baas SEO Amsterdam