Stel u heeft een nieuw product en u wilt dit promoten in en rondom uw winkel? Hoe pakt u dit aan? Maakt u gebruik van posters die u tegen de ruit aan plakt of heeft u digitale schermen waarop bewegende beelden worden getoond. Het weergeven van audiovisuele beelden op een beeldscherm met als doel klanten te overtuigen. Dat is digital signage.
Digital signage is een lastig vak waar veel haken en ogen aan zitten maar de mogelijkheden oneindig zijn. Veel mensen denk vaak dat er zo maar een scherm hangt met wat reclame maar het gaat veel verder dan je zou denken. Er moet goed nagedacht worden over wat je toont. Je kunt niet zomaar lukraak reclame op een scherm tonen, het moet de mensen intrigeren. Voordat een scherm met reclame geplaatst kan worden moet er uitgebreid onderzoek gedaan worden. Maar wanneer het bij u draait zult u er snel uw voordeel mee doen.
Vooronderzoek
Voordat digital signage überhaupt wordt toegepast word er al gekeken naar de missie, visie en strategie van het bedrijf. Tijdens het onderzoek is het belangrijk om er achter te komen welke doelgroep je wil bereiken en welke manier van communiceren daarbij belangrijk is. Laat dit onderzoek dan ook door een professioneel bedrijf doen zoals Qyn. Door de ervaring die zij door de jaren heen hebben opgedaan kunnen zij top advies geven en de werkzaamheden voor u uitvoeren.
Een uitgewerkt idee dient snel uitgerold te worden in de digital signage business. Vaak komen er spontane ideeën/acties naar boven die zo snel mogelijk op beeld moeten komen omdat je anders klanten mis loopt. Zorg dus dat u bij een organisatie aangesloten bent die u direct kan helpen om geen omzet te hoeven missen.