Home » bromfietsverzekering » Maak van uw monteurs echte ambassadeurs!

Maak van uw monteurs echte ambassadeurs!

Medewerkers van een uw organisatie kunt u inzetten als ambassadeurs. Dit levert veel op voor uw organisatie. Medewerkers zijn ten slotte hét visitekaartje van uw bedrijf. In dit artikel wordt verder gegaan op klantgerichtheid. Daarna wordt er een training uitgelicht die hierbij aansluit. De monteurs in uw organisatie kunnen deze training volgen, zodat zij ook echt als visitekaartje voor uw bedrijf kunnen optreden.

Klantgerichtheid

Tegenwoordig verwachten klanten steeds meer van een bedrijf. Vooral dienstverlenende bedrijven krijgen het zwaar te verduren. Tegenwoordig kun je zowaar op iedere hoek van de straat een websitebouwer, online marketing bureau en een boekhouder vinden. En er komt steeds meer concurrentie op de markt. Klanten hebben daardoor genoeg keuze. Vinden ze de service van uw bedrijf niet goed? Dan stappen ze net zo makkelijk over naar een concurrent. Het is vandaag de dag erg belangrijk dat u en uw medewerkers klantgericht te werk gaan binnen uw organisatie.

Een geschikte training

Uw medewerkers, de monteurs in uw organisatie, kunnen een training volgen die speciaal voor hen is ontwikkeld bij opleidingsinstituut Kenteq. Deze training heet ‘monteur als ambassadeur’. In deze interactieve training leert een medewerker een aantal dingen. De volgende onderwerpen worden in deze training besproken:

  • Hoe zet je een professionele indruk neer?
  • Hoe bouw je een klantgericht gesprek op?
  • Hoe herken je gedrag van klanten en collega’s?
  • Hoe speel je op dit gedrag in?
  • Hoe handel je klachten op een nette manier af?
  • Hoe maak je afspraken met klanten of met collega’s SMART?
  • Hoe kun je professioneel en proactief communiceren en hiernaar handelen?
  • Welke vraagstellingstechnieken kun je gebruiken?
  • Hoe kun je reageren in lastige situaties met de klant?
  • Hoe zorg je ervoor dat je dan professioneel blijft?

Informatie over de training

Voor de training ‘monteur als ambassadeur’ is geen vaste tijdsperiode vastgesteld. U kunt zelf als ondernemer overleggen met Kenteq hoe lang de training wenst te duren. Daartoe wordt ook de prijs van de training aangepast. Nog een fijn gegeven is dat er een subsidie mogelijk is voor deze training. Aan het einde van de training ontvangt de medewerker een getuigschrift. en er is geen examen verbonden aan de training.

Geschikt voor andere medewerkers

De training ‘monteur als ambassadeur’ is ook uitermate geschikt voor andere medewerkers zoals binnendienst en buitendienst medewerkers. Zij zijn natuurlijk ook de ambassadeurs voor uw bedrijf. Deze medewerkers hebben net als monteurs veel klantcontact en van hen wordt klantgerichtheid verwacht. Daarom kan een training met als doel klantgerichter kunnen werken geen overbodige luxe. Het komt uw medewerkers en uw bedrijf ten goede. Uiteindelijk levert dit u veel waarde op en is deze training de overweging waard.

Rate this post

Plaats een reactie