Als je een eigen onderneming hebt met een bepaalde identiteit, is het belangrijk dat je website hier goed op aansluit. Een goede, persoonlijke en gebruiksvriendelijke website is al een groot deel van het werk tegenwoordig. Maar hoe zorg je ervoor dat je je website zo persoonlijk mogelijk maakt?
Foto’s personeel
Een eerste trucje om je website persoonlijker te maken, is het toevoegen van namen en foto’s van het personeel. Dit zorgt ervoor dat bezoekers van de website het gevoel hebben dat ze jouw team kennen, omdat ze de namen bij de gezichten weten. Het is zelfs uit onderzoek gebleken dat foto’s van gezichten op je website ervoor zorgen dat de bezoekers een positiever gevoel krijgen bij jouw website. Ook zorgt het voor meer conversie. Met conversie wordt het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat bedoeld. Een verklaring hiervoor is dat mensen meer vertrouwen in je website hebben omdat ze gezichten bij de onderneming zien. Wil jij ook graag een persoonlijkere website door middel van foto’s? Laat dan een professionele en zakelijke profielfoto maken van ieder teamlid en plaats deze op je website.
Koppel jouw website aan social media of een live chat
Een andere manier om je website persoonlijker te maken is het toevoegen van social media of een live chat. Hierdoor hebben bezoekers meer het idee dat ze in direct contact met je kunnen komen. Op deze manier maak je de lijntjes nog korter. Plaats een directe en zichtbare koppeling naar bijvoorbeeld Facebook of Instagram (of allebei) op de homepagina van je website, zodat bezoekers gelijk op het goede account uitkomen. Een live chat op je website is ook een goed idee. Op deze manier kunnen bezoekers direct online vragen stellen. Let op: doe dit alleen als je vrijwel direct kunt antwoorden op de vragen en opmerkingen. Huur hier desnoods extra personeel voor in. Een live chat heeft weinig zin als bezoekers uren of dagen moeten wachten op een antwoord.
De woorden die je gebruikt
Voor een persoonlijke website is het belangrijk dat je je bezoekers ook persoonlijk aanspreekt. Vervang het woord ‘u’ bijvoorbeeld door ‘je’ en gebruik geen vakjargon, tenzij dit noodzakelijk is voor het doel van de website. Als je bezoekers op deze manier aanspreekt, haken ze minder snel af omdat ze zich persoonlijk aangesproken voelen. Door persoonlijk taalgebruik laat je als bedrijf een menselijke kant zien. Dit vinden bezoekers prettig, zo hebben ze namelijk het idee dat ze te maken hebben met mensen in plaats van met een gezichtsloze organisatie.