Facebook advertentiekosten
Met Facebook advertenties kan je geweldige dingen doen. Sommige beweren dat het gebruik van Facebook ads veel efficiënter is dan het gebruik van Google Adwords. Alleen is het hier de kunst om je Facebook advertentiekosten zo laag mogelijk te houden maar tegelijkertijd wel het hoogste rendement te halen. Maar hoe doen we dat?
We geven hier een aantal tips en werkmethodes om de Facebook advertentiekosten in de perken te houden:
Meer info >>>>> http://www.koopfacebookfans.nl
Selecteer een biedoptie
Men kan kiezen tussen een aantal biedstrategieën om zo de Facebook advertentiekosten laag te houden. Men kan kiezen tussen betalen voor kliks, weergaven of het type promotie (pagina, website, bericht). Meestal staat er op voorhand de optie ‘recommended’ aangeduid. Die biedt in principe de beste optie voor jouw. Bieden per klik en weergaven vraagt meer aanpassingswerk.
Advertentiedoelstellingen
De Advertentiedoelstellingen heb ik hierboven reeds aangehaald maar meer specifiek zijn het: Promoten van een bericht (betrokkenheid), Klikken naar website, Aanmaken van aanbiedingen (shops), Lokale bekendheid, Evenementen publiceren, Websiteconversies, Pagina likes, Meer app installaties,Meer videoweergaven.
Een boel dus voor uit te kiezen.
Levenslang of dagelijks budget

Men kan het budget in stellen per dag, per maand of voor langere periode. Met een dagelijks budget stel je per campagne in hoeveel je per dag wilt spenderen. Wanneer je campagnes langer wilt laten lopen, stel je in hoeveel je over die hele periode wilt uitgeven. Opgelet! Stel je zet 100 euro per maand in. Dat wil niet zeggen dat die 100 euro gespreid wordt over een maand. Per campagne moet je daglimieten instellen zodat je 100 euro niet al op dag 1 opgebruikt is. Gelukkig kan je de limieten nog dagelijks aanpassen wanneer je de instellingen verkeerd hebt gemaakt.
Vershil tussen bod en budget
Met budget bedoelen we het bedrag dat je per campagne wilt uitgeven per dag of over langere periodes. Wanneer we spreken over een bod, dan bedoelen we het bedrag dat we willen betalen per view of per klik.
Bron afbeeldingen: www.pixabay.com