Als bedrijf ben je genoodzaakt om mee te gaan met de ontwikkelingen online. Iedereen heeft tegenwoordig Facebook, Twitter, Google+en LinkedIn. Middels deze kanalen communiceer jij met je doelgroep. Je plaatst foto’s, ontwikkelingen binnen je bedrijf, behaalde resultaten en opvallende trends. Naast dat je regelmatig updates plaatst, kun jij je doelgroep ook bereiken door middel van online adverteren. Hiermee bereik je meer mensen, vergroot jij je naamsbekendheid en kom je meteen onder de aandacht bij nieuwe fans. Online adverteren doe je niet zomaar, hiervoor heb je een strategie nodig. Waar ga je adverteren, hoe ga je dit doen en hoe vaak? Wie wil je bereiken en wat zijn je doelen met het adverteren? Dit zijn enkele vragen die jij jezelf moet stellen. Daar komt bij de jouw advertentie ook aan een bepaalt formaat moet voldoen.
Formaat advertentie
Ga je adverteren via social media dan moet je rekening houden met het formaat van de advertenties. Dit verschilt per medium. Door je advertentie in het juiste formaat te zetten, komt het beter tot zijn recht. Je boodschap komt duidelijker naar voren en je valt beter op. Wij zetten hieronder de afmetingen voor je op een rijtje:
Facebook :
Een advertentie met afbeelding moet de volgende afmetingen hebben: 1:1 800x800px.
Hierbij mag de tekst maximaal twintig procent zijn van de afbeelding.
Een advertentie die moet aansporen om de pagina te liken moet de volgende afmetingen hebben:
- mobiel: 560x210px
- destkop: 470x174px
- sidebar: 254x94px
De tekst mag maximaal uit 90 tekens bestaan.
Twitter:
Een zogeheten lead generation card moet over de volgende afmetingen beschikken:
600x150px. Er mogen maximaal twintig tekens bij worden geschreven en de afbeelding mag maximaal 1MB zijn.
De promoted tweet met afbeelding moet 590x295px en maximaal 140 tekens.
Tot slot heb je de promoted tweet met video. Deze mag 483x274px zijn en 160 tekens.
Google+:
Advertenties op Google+ komen in veel verschillende maten. Het ligt eraan hoe breed of hoe lang je de advertentie wil hebben. Hieronder volgen de geschikte formaten voor de advertenties.
- 728x90px
- 300x250px
- 160x600px
- 320x50px (mobiel)
LinkedIn:
Bij LinkedIn heb je ook twee soorten advertenties: de pagina advertentie en het gesponsorde bericht met een link erin. De eerste moet 50x50px zijn, waarbij 75 tekens mogen worden geschreven. De tweede moet 100x80px zijn en ook met 75 tekens.
Online adverteren
Adverteren op de social media biedt mooie kansen. Je kunt je doelstellingen op het gebied van branding, sales en leads makkelijker behalen. Daarnaast is alles meetbaar en weet je dus precies wat jij aan je advertentie hebt gehad. Zorg wel dat je conversietracking in orde is. Hierdoor weet jij namelijk via welk kanaal iemand op jouw website terecht komt. Je kunt zo precies zien welk social media kanaal het beste voor jou werkt.